Dag 7

8 september 2018 - Airdrie, Canada

Vanmorgen hebben we nog een nachtje bijgeboekt in Airdrie. We wilden naar Heritage Park Historical Village. Terug in de 'Western' tijd, de mensen lopen er ook zo bij,  zoals dat hoorde in die tijd. Toen we daar aan kwamen, liepen daar mensen met allemaal karretjes, sommige kwamen al terug, met dozen vol groente en of fruit. Wij begrepen er al niets van. Later was ik in gesprek met iemand,  dus ik vroeg wat er was, en deze vrouw vertelde dat dit 1x in het jaar is, en duurt 2 dagen, mensen komen uit de verre omgeving om goedkoop groente en fruit te kopen, echt dozen tegelijk. Wij keken onze ogen uit.

Er was een stoom trein en allemaal oude gebouwen waar je in mocht, een heel dorp van vroeger. Ik weet het nu zeker, ik leef in de verkeerde tijd, voelde me er thuis hihihi.  Nog een gesprek gehad met een Indiaanse vrouw in een tipi, erg interessant. Had ook nog met een andere man een gesprek, dat was bij de stallen, en hij vertelde dat zijn paard (hij keek om zich heen) als die indianen roook, dan werdt het paard onrustig.  Ik keek er wel van op dat het nog steeds onder de Canadezen leeft, de Indianen.

Wij wilden ook een echte ijshockey wedstrijd meemaken, dus zijn wij naar de 'Scotiabank Saddledome' gereden en hebben kaartjes gekocht , voor de wedstrijd van morgen tegen 'Edmond Oilers', dit zijn clubs van NHL (National Hockey League). We hebben er zin in.

1. Renate:
    9 september 2018
    Leuk!!!! 😄
  2. Claudia en Jorden:
    11 september 2018
    Leuk om te zien dat ze terug gaan in de tijd. Leuke foto's!