Dag 6

7 september 2018 - Calgary, Canada

Vanmorgen konden we een beetje rustig aan doen, de planning was toerist uit te hangen in Calgary. Super 8, is een goed motel goed bed, goeie douche, en ontbijt was ook prima, er was zelfs een ruimte om in te eten.  We konden zelf wafels maken, dat was toch wel heerlijk.

Na een volle maag op weg naar Calgary, we wilden toch wel even naar het olympisch dorp, waar Nederland met schaatsen het toch wel erg goed hadden gedaan.

Medaille Winnaar Onderdeel
[Goud]  Goud (3) Yvonne van Gennip schaatsen, 1500 m.
Yvonne van Gennip schaatsen, 3000 m.
Yvonne van Gennip schaatsen, 5000 m.
[Zilver]  Zilver (2) Jan Ykema schaatsen, 500 m.
Leo Visser schaatsen, 5000 m.
[Brons]  Brons (2) Gerard Kemkers schaatsen, 5000 m.
Leo Visser schaatsen, 10.000 m.

Jamaica deed mee met bobsleeën, leuk even in de Bob te zitten.. de baan ligt er nog,  leuk te zien.

Na dit bezoek naar het centrum gereden naar de “Calgary toren”.  De Calgary Tower is een toren in de binnenstad van het Canadese Calgary. De Calgary Tower is 190m hoog en werd in 1968 geopend onder de naam Husky Tower. De toren werd gebouwd als onderdeel van een project om de binnensteden van diverse Canadese metropolen te verfraaien ten tijde van Canada's 100-jarige bestaan (in 1967).  Natuurlijk mocht een bezoek aan de winkelstraat ook niet ontbreken.

We hadden een motel geboekt even buiten de stad, in Airdrie.  Deze kamer ziet er goed uit.

Wat ons indruk is van de mensen is dat ze zeer vriendelijk zijn. Je ziet ook veel oudere  mensen nog werken, ja daar kijk je toch even naar.  De toiletten zijn erg laag, en zit veel water in.  Overal zit een ligbad in, maar deze zijn zeer ondiep, je komt niet totaal onder water te liggen. Autorijden in Canada gaat ook prima.