Dag 21

22 september 2018 - Abbotsford, Canada

Vandaag was het zover. Orca's en/of walvissen spotten! Vandaag was de dag waar wij naar uitkeken. Het zou gisteren gebeuren,  maar helaas was het weer te slecht. Toen was de afspraak dat we zondag zouden gaan,  maar het werd vandaag.

Weer heeeel vroeg uit de veren,  hopelijk ging het nu wel door, aangezen het weer niet echt goed was.  Het regende en zag er somber uit.  Onderweg  natuurlijk even naar Tim,  om onze cafeïne op pijl te houden. Ik had onze navigatie op Vancouver gezet hi hi hi.   Dus we hadden eerst een toeristische route door Vancouver (oeps foutje).  Een prachtige stad,  vraag me wel eens af of de mensen in Canada wel eens slapen, zo druk was het al om 9 uur 's-morgens.  Aangekomen op Granville Island (midden in Vancouver) was er verder nog niemand, maar gelukkig ging het wel door,  en kwamen er steeds meer mensen.

We kregen uitleg en kregen onze mooie pakken.  Wauwwww,  het ging gebeuren. Alles goed inpakken in plastic zakjes, (mobiel en fotocamera kunnen niet zo goed tegen zout),  en we gingen naar onze boot. Wij hadden een boot waar je buiten zat,  maar met onze pakken kreeg je het niet snel koud hihihi.

Het weer was inmiddels opgeknapt, geen regen en af en toe kwam de zon door

De haven uit,  een zeehondje,  ja dat begon al goed.  We voeren naar een eiland,   motor ging uit en we moesten zoeken,  nee niets te zien.

Er zijn meerdere die zulke touren organiseren, en ze gaan naar verschillende locaties. Ze houden elkaar op de hoogte,  zo heb je dus ook meer kans ze te spotten.  Het blijven wilde dieren dus je weet het nooit 100% procent zeker,  of je ze te zien krijgt.

Op den duur volle kracht vooruit,  Vancouver eiland,  ja daar waren ze,  wauuuuuw. En je zag alleen een vin boven water uit komen, de Orca's,  onze dag was al geslaagd. Ze kunnen ook zo'n 15 min. onder water blijven,  dan veranderen ze ook wel van richting,   en opeens kwamen ze toch wel dicht bij onze boot.  Ik zat de hele tijd heerlijk achter op de boot,  en daar zwommen ze, opeens kwam 1 omhoog,  ik vergat foto te maken,  en riep alleen wauwwwww,  geweldig.  Zo zwommen ze even achter ons en zo schuin weg,  wat een magnifieke beesten,  onze dag kon niet meer kapot.   Onderweg zagen we nog 1 zwemmen,  daarna koers naar ons thuishaven. Ging sneller dan de overtocht via een ferry 😂🤣😂

Van 10 uur s-morgens tot rond 3 uur zijn we op de boot geweest,  wat een prachtige ervaring,  nooit te vergeten trip.