Dag 5

6 september 2018 - Strathmore, Canada

Na een heerlijke nacht (goed doorgeslapen) om 8 uur eruit. 9 uur weer onderweg richting Calgary.  Via Banff National Park. Heerlijk geluncht in het park,  goed om ons heen kijkend, aangezien er beren, wolven of andere wilde dieren rondlopen. Onderweg zagen we wel 2 elanden.

Nationaal park Banff is in het zuid-westen van Alberta en een onderdeel van de Rocky-mountains. Je kan er berg beklimmen, hikken, fietsen. Er zijn ook een aantal meren, waar je kan kanoën, boottocht kan maken, of en bootje huren.

Een prachtig meer is de Minnewanka.

Daarna door Calgary naar Strathmore ons volgende slaapplaats.

Calgary is de grootste stad van Alberta, ongeveer 80mkm van de Rocky Mountains.  Van de bergen kom je weer op de vlakte. Geen berg te bekennen. Als je Calgary binnenkomst zie je direct de springschans, van de Olympische spelen van 1988.

Er zit een tijdsverschil van een uur tussen Vancouver en Calgary. Dus nu 8 uur verschil met Nederland.

Ons Motel ziet goed uit,  gegeten bij de pizzeria, en zo is er weer een dag voorbij, het vliegt voorbij.