Dag 15

16 september 2018 - Williams Lake, Canada

Alweer twee weken in Canada, wat gaat dat snel. Heb vandaag niet zoveel te vertellen, vanmorgen waren we vroeg wakker en konden we de F1 hier zien om 06.00 uur.  Ondertussen en na de wedstrijd nog even geslapen.  Om half 10, waren we weer onderweg naar Williams Lake.  Vanaf nu nog ongeveer 545 km naar Vancouver.  Morgen willen we naar Lilllooet, en daarna naar Whistler.  We zien wel hoever we komen, dus nog 1 stop.  Verder zullen we in Vancouver verblijven. Het weer was goed vandaag, droog en koud. Vanavond begon het te regenen,  dat vind ik ook niet zo erg.

Williams Lake ligt in het Cariboo Chilton-gebied, dat het hart van British Columbia vormt. Het is geen geheim dat dit stadje draait om hout: downtown wordt omringd door stapels boomstammen, gezaagde planken en vijf molens. Williams Lake ligt op het kruispunt van twee belangrijke wegen. Volg je Highway 20 naar het westen, dan kom je bij Bella Coola. Rijd je de Cariboo Highway (Hwy 97) naar het noorden, dan kom je in Quesnel en Prince George. Ten zuiden van Williams Lake liggen Vancouver en Kamloops. In juli vindt hier de Williams Lake Stampede plaats: een vierdaags festival met cowboys, veeveiling, stierenrijden en lassowerpen.