Dag 14

15 september 2018 - Vanderhoof, Canada

Zoals gisteren al verteld, zijn we vandaag vertrokken naar Vanderhoof.

Het plaatsje Vanderhoof ligt in de Nechako River Valley, aan de gelijknamige rivier. Vanderhoof wordt omringd door weides waar bizons lopen en waar koeien en ander melkvee gehouden wordt. Het zal je dan ook niet verrassen dat dit de eerste permanente boeren nederzetting in de regio was. Vanderhoof ligt niet ver van het Fort Saint James National Historic Site, een fort uit 1806. De Yellowhead Highway brengt je vanaf Vanderhoof in westelijke richting naar Smithers en Prince Rupert, aan de westkust. Rijd je in oostelijke richting, dan kom je uit bij Prince George.

Onderweg hebben we alles gehad, gingen weg met zon, het was rond de 9 graden, maar het was ook op tijd. Rond de middag  kregen we sneeuw, en een witte wereld, toch ook prachtig, temperatuur ging naar -2  graden. En daarna kregen we regen met  3 graden.  Rond de klok kwamen we aan in ons hotel.  We hebben een hotel waar we ook even onze was kunnen doen.  Dat is allemaal weer schoon in de koffer, heerlijk is dat. Ondertussen gegeten, en nu heerlijk luieren. Morgen gaan we naar Williams.

Morgen weer een nieuwe dag,  Canada is echt prachtig. Zoveel te zien en te doen. De foto’s wat ik hierop plaats is het topje van de ijsberg, dus thuisblijvers, 😃😄😂🤣

1. Steef.gretsch@gmail:
    16 september 2018