Dag 13

14 september 2018 - Prince Rupert, Canada

Het is alweer vrijdag,  tjonge dat gaat snel,  voordat je het weet,  is de dag/ week alweer voorbij.  Deze week veel gezien,  veel indrukken en zoveel verschillen qua streek. Waar wij nu zijn is het gewoon prachtig met die bergen en meren om je heen.  We rijden geloof ik naar het einde van de wereld.  We gaan op weg naar Prince Rupert. Een havenplaats.  We redden het niet meer de boot naar Vancouver te pakken,   maar willen er toch even kijken.  Onderweg zijn we leuke plaatsjes tegengekomen.  Af en toe daar er even uit om toeristje te spelen😂.

Aangekomen bij het hotel in Prince Rupert,  vroeg er gelijk een bedelaar om geld. Het stadje ziet er niet uit, tenminste niet echt uitnodigend.  Het hotel ziet er daarintegen super uit.

Nu dan even info over de stad:

Prince Rupert is een havenstad in Canada in het westen van de provincie Brits-Columbia. De stad ligt op een eiland, maar is via een brug verbonden aan het Canadese vasteland. De stad is met een luchthaven, zeehaven en treinstation een belangrijk vervoersknooppunt voor de regio. Prince Rupert is het beginpunt van de Trans-Canada Highway 16.

De stad heeft in verhouding het hoogste aantal First Nations inwoners van alle plaatsen in Canada met meer dan 5000 inwoners, in 2011 behoorde 34,7% van de inwoners tot deze minderheidsgroep.

Morgen gaan we ondertussen weer aanstalte doen,  terug te komen in Vancouver, willen daar nog een aantal dagen verblijven.  Onderweg nog langs Wiiliams en Whisler. Dat ligt niet naast de deur.