Dag 11

12 september 2018 - Prince George, Canada

Vandaag gingen we naar Prince George,  via Miette (Hotsprings) en Jasper, heel toeristisch.

Gisteren, vanaf een uur of 6 's avonds begon het te regenen,  eerst  af en toe, maar later kwam het met bakken uit de hemel. Vanmorgen was het gelukkig droog, aangezien de hotel eigenlijk niets voorstelde, bij minst  of geringste liep de toilet al over, maar dat mocht de pret niet drukken.  Bed en douche waren goed, dus wat wil je nog meer, ontbijten bij Tim Hortens ( concurrent van Starbucks).

(Het voordeel als het wat slechter weer is, laten sommige beesten zich ook meer zien).

Toen we buiten kwamen, begon het te sneeuwen.  Geweldig, zomer en winter vakantie, wat wil een mens nog meer.  Zondag nog 27 graden en nu -3 graden brrrr,  had ik mijn winter kleren ook maar mee genomen. In Nederland hebben ze het over zomer wintertijd hihihi, hier gaan we van Brits Columbia, naar Alberta, verschillende provincies, en een uur verschil,  dus vorige week toen we in Vancouver waren, was het 9 uur verschil met Nederland,  toen we vrijdag in Calgary waren, 8 uur verschil.  Nu zijn we weer in Brits Columbia en is het weer 9 uur verschil, maar ach, ik weet zelfs niet meer wat voor dag het is, laat staan hoe laat het is 😂😂.

Canada kan door winter en zomertijd zeven verschillende tijdzones hanteren

Prince George is een stad in het district Fraser-Fort George in de provincie Brits-Columbia, Canada. Het is met 71.974 inwoners de grootste stad van Noord-Brits-Columbia en de stad heeft zichzelf uitgeroepen tot de "Northern Capital" van Brits-Columbia.

Prince George ligt op de plek waar de Nechako in de Fraser uitmondt en waar de Highway 16en de Highway 97. De stad heeft een belangrijke rol in de economie en cultuur van de provincie en heeft als motto: "Shaping A Northern Destiny", wat Het maken van een noordelijke bestemming betekent.

Onze indruk is niet zo best, we parkeerden onze auto en er kwam gelijk al een schooier vragen om 2 dollar, om koffie te kopen. Op ieder hoek waar je keek liep er wel iemand met een bord voor zich met dakloos, en ik heb honger.  We zagen dat ook in Calgary, maar hier is het toch wel wat erger.

Ons hotel ligt ook net buiten de binnenstad. Binnen is het, ja moeilijk uit te leggen.  Een zwembad, restaurant, en een complete tuin met prieeltje en bruggetjes, heel grappig, onder 1 dak.

Morgen gaan we naar Smithers.

1. Renate:
    13 september 2018
    Haha wat een verschil qua weer. Hebben jullie de winterjas wel meegenomen???😜